صدى البلد قناة صدى البلد صدى البلد جامعات صدى البلد عقارات Sada Elbalad english
ads

صالح جمعة يعلن: عبد الله أخويا رفع قضية على الزمالك.. وهيدفعوا غصب عنهم

الثلاثاء 23 يوليو 2024 | 07:43 مساءً
ياسمين تيسير
صالح جمعة
صالح جمعة

أعلن صالح جمعة لاعب الأهلي السابق، تقدم عبد الله جمعة لاعب الزمالك السابق بشكوى ضد نادي الزمالك للحصول على مستحقاته المتأخرة.

قال صالح جمعة في بودكاست من الجول للجول مع الإعلامية دينا الإدريسي: "مكنتش مقتنع باستبعاد عبد الله جمعة من الزمالك، كلمت أحمد سليمان وعبد الواحد السيد الناس دي مكانتش أمينة على واحد من كباتن الفرقة، واستبعاد عبد الله جمعة في خيانة لعبد الله بصراحة عبد الله اتغدر بيه في الزمالك."

وأضاف: "رحت اتكلمت مع أحمد سليمان وقالي إنه مكمل معانا والناس دي شالت عبد الله من القايمة قبل يوم واحد من الانتقالات ما تقفل ده الأهلي مكانش بيعمله."

وتابع: "عبد الله جمعة كان بيبقى عنده مزق وبياخد حقن عشان يرجع بسرعة ويلعب في الزمالك وكنت أقوله انت لسة صغير على الحقن دي كان يقولي عشان مفيش حد."

وواصل: "مع احترامي ازاي تمشي عبد الله وتخلي لاعب عنده 40 سنة مين هيديك أكتر مع احترامي الكامل لعبد الشافي انا بحب عبد الشافي جدا."

أشار: "لكن انا استفدت كزمالك من عبد الشافي في ايه؟ فتوح لما بيغيب مين بيلعب، عمر جابر طب انت مشيت عبد الله جمعة ليه؟ مفيش لجنة كورة بتخططلك."

واختتم: "عبد الله جمعة ليه أكتر من 25 مليون جنيه عند الزمالك وهناخد الفلوس دي الزمالك هيدفع غصب عنه زي ما هو لسة دافع لخالد بوطيب 50 مليون جنيه ورفعنا قضية فعلا والقضية ماشية في اتجاه كويس."

واضاف :" أنا عبد الله جمعة جدد للزمالك من ورايا وكنت بقنعه يروح الأهلي وهو رفض وقولتله القرار ده هيغيرلك حياتك."